Mavi saatlerde Vernazza..

Bütün gayretlemize rağmen ne yazık ki güneşin batısını kaçırdık. Vernazza’ya geldiğimizde nerdeyse mavi saatler başlamıştı. Kalan ışıkla hemen meydanı biraz fotoğrafladık.

blog vernezza 20120819_0268 blog vernezza 20120819_0261 blog vernezza 20120819_0280

Vernazza’nın da aslında diğer köylerden pek bir farkı yoktu. Yine eski ve renkli evler, camdan bakan yaşlı İtalyan kadınları… Buranın diğer köylerden bir farkı meydanın hemen deniz kenarırında oluşuydu.

blog vernezza 20120819_0278 blog vernezza 20120819_0274 blog vernezza 20120819_0263

Oya hep gördüğümüz tepeden gün batısındaki renkli evlerin fotoğraflarını çekmek konusundan benden daha azimliydi. O tepeden, ben de aşağıdan köyü fotoğraflamaya karar verdik.

blog vernezza 20120819_0267 blog vernezza 20120819_0275 blog vernezza 20120819_0269 web

Keçi yolu gibi bir yoldan tepeye yürüdü ve makinasını bir yerlere sabitleyerek adayı tam mavi saatlerde tepeden fotoğraflamayı başardı. Ben ise limandan koyun fotoğraflarını aldım. Güneşin batısını kaçırmış olsak da mavi saatlerin cazibesinden yararlanmış olduk.

blog vernezza 20120819_0285 blog vernezza 20120819_0287 blog vernezza 20120819_0288

Hemen limanın onundaki minik meydanda Gianni Franzi adlı bir restorant bulup oturduk. Artık ikimizin de adım atacak hali kalmamıştı. Meydanda oyun oynayan çocukları seyrederken, yorgunluğa iyi gelir diye düşünerek bir çorbayla başladım yemeğe. Ardından da ravioli ve çay. Ama yemeği de yedikten sonra yorgunluk 2 katına çıktı ve birbirimizi sürükleyerek tren istasyonuna gidebildik.

blog vernezza_2 web blog vernezza_1web blog vernezza 20120819_0256

23.30 trenine binerek kaldığımız köy Monterosso’ya geri döndük.. Ve dönerken iyi ki otel rezervasyonunda yanlışlık yapmışım ve son bulduğumuz yer olan Monterosso’da kalmışız diye düşünüyorduk. Zira köylerin içinde en güzeli ve en canlısı bu köy.

Köyümüze geri geldiğimizde son bir gayretle istasyondan otele yürümeye karar verdik. Ertesi gün döneceğimizden, Monterosso sahilinde bir tür daha atmış oluruz diye düşündük. Gecenin karanlığında denizen ortaya yüzlerce ışık gördük birden bire. Acaba farkına varmadığımız bir ada mı vardı karşıda? Yoksa fenerler miydi onlar? Sonra öğrendik ki, bir festival kutlanmış ve denize yüzlerce yanan fener bırakılmış. Bunu kaçırdığımız için içimiz biraz buruk ama gördüklerimiz için de teşekkürler ederek, şişmiş ayaklarımızla otelimize geri döndük.

One thought on “Mavi saatlerde Vernazza..