Şemsiye, limon ve çamaşır: Monterosso’dan aklımda kalan

Dün sabah erken saatlerde başlayan mücadeleli bir yolculuktan sonra, akşamüstü saatlerinde Monterosso’ya vardık. Aslında Monterosso Al Mare! Son anda yapılmış bir rezervasyon olmasına rağmen, otelin güzelliği, yerinin güzelliği bizi çok sevindirdi. Zira çok endişeliydik. Hızla üstümüzü değiştirip hemen kendimizi sahile attık. Günün yorgunluğu ancak serin sulara atlamakla geçerdi çünkü. Sahile inince insanı şaşırtan bir şemsiye ahengi olduğunu görüyorsunuz plajda. Alabildiğine uzanan bir kumsal ve tek tip şemsiyeler!

monterosso20120820_0039  monterosso_3 monterosso20120819_0017 monterossoDSC_0007

Kısa bir serinlemenin arkasından, çarşıya da kısaca göz attık. Her yer buram buram İtalya!! Renkli panjurlu evler, her yerde asılı çamaşırlar, dar sokaklar. Dantel satan dükkanlar, zeytinyağı dükkanları, şarapçılar, limoncello tattırmaya çalışanlar. Ve Ağustos olduğu için tüm İtalyanlar da burada tatilde.

monterosso_28 monterosso20120819_0081 monterosso20120819_0086 monterosso20120819_0083 monterosso20120819_0082 monterosso20120820_0050

Monterosso, Cinque Terre’deki 5 köyden en büyüğü. Sırasıyla Monterosso Al Mare, Vernezza, Cornıglia, Manarola ve Rıomaggiore olarak dizilmiş bu köyler. Eski şehir ve yeni şehir olarak 2 ye ayrılmış durumda. 2 şehir birbirine yürüyerek geçebileceğiniz bir tünelle bağlanmış. 2011 ekim’de selden dolayı çok zarar görmüşse de hızla toparlanmış. Kumsalı ve şıkır şıkır deniziyle tabi ki yaz aylarında yerli, yabancı herkesin gözdesi.

monterossoDSC_0019 monterosso20120820_0045 monterosso20120820_0051

Biz ne yazık ki rastlayamadık ama Monterosso aynı zamanda festivallerin de yoğun olarak yapıldığı bir yer. Limon festivali, çiçeklerle resimlerin yapıldığı Corpus Domini, herkesin dönem kıyafetlerini giyip Monterosso’nun Genova’lılar tarafından ele geçirilmesini temsil ettikleri 1200’ler gecesi gibi. Bir de şunu unutmamak gerekir ki Cinque Terre’den Portövenere’ye kadar olan bölge Unesco Dünya Mirasları listesinde.

monterosso20120820_0056 monterosso_4 monterosso_19 monterosso_18 monterosso20120819_0068 monterosso20120819_0070

Neyse Monterosso hakkında kısacık bir bilgi verdikten gelelim, biz neler yaptık onu anlatmaya. 🙂

Dediğim gibi dün vardıktan sonra yorgunluk atmak için önce sahilde kısa bir yürüyüş ve denizde biraz ferahlama. Ardından kısa bir çevremizi tanıyalım türü. Otele gelip biraz dinlendikten sonra, tekrardan akşam yemeğimiz için hazırlanıp çıktık dışarı. Etrafta çok keyifli bir sürü restoran varken, içimizin sesini dinleyip eski şehirin içindeki (ki otelimizin olduğu bölge) CİAK adındaki restoranı gözümüze kestirdik ve hatta tam olarak 1,5 saat kuyruk bekledik. Hayatımda hiç bir yemek için böyle bir kuyruk beklemedim. Fakat ilginç bir şekilde sürekli “şimdi alıyoruz sizi” dedikleri için de, nasılsa bu kadar bekledik deyip çıkamadık bir türlü sıradan. Üstelik de arada bizden sonra gelenleri masaya alınca tansiyonlar epey yükseldi. Kısa bir tartışmadan sonra nihayet bizi masaya aldılar. Deniz mahsullu spagetti için bu kadar uğraş! Kişi başı 30 eur’ya yakın bir hesap ödedik. Yemekler başarılıydı ama bu kadar beklemeye değer mi onu bilemedim doğrusu!?

Sonra biraz yürüyüş yaptık ama Monterosso’da hayat 23.00 civarı bitiyor, zaten bizdeki yorgunluğun üstüne restoran kuyruğu, masa kavgası filan eklenince en iyisi otele gidip yatmak diye düşündük. Ne de olsa yarın yeni bir gün!

Aşma katlı odamıza gidip güzelce uyuduktan sonra, ertesi günü güne oldukça zinde başladık. Bizim için en güzel süprizlerden biri terastaki kahvaltıydı. Terasa çıktığımız anda otelin ne kadar güzel olduğunu bir kere daha farkettik. Terasın dekoru çok güzel olmasa da tüm şehri ve denizi tepeden görmek harikaydı..